Informatiebijeenkomsten Belastingdienst over aanlevering gegevens
In maart 2020 organiseert de Belastingdienst verspreid over het land acht informatiebijeenkomsten voor kinderopvangorganisaties en gastouderbureaus over de aanlevering van opvanggegevens aan de Belastingdienst.
Voor veel kinderopvangorganisaties is de levering van opvanggegevens nieuw. Een aantal kinderopvangorganisaties levert nu al jaarlijks gegevens aan maar zal dit straks maandelijks moeten doen. Een kleiner deel stuurt al maandelijks gegevens op, voor hen wijzigt alleen de aan te leveren informatie.
Om alle kinderopvangorganisaties te informeren over de (gewijzigde manier van) aanlevering, organiseert de Belastingdienst informatiebijeenkomsten. Tijdens de bijeenkomsten wordt informatie gegeven over wat de achtergrond is van de wijzigingen. Daarnaast wordt uitgelegd wat de gegevenslevering praktisch gaat inhouden en hoe de Belastingdienst ondersteuning kan bieden op het moment dat er opvanggegevens (op de nieuwe manier) worden geleverd.
De bijeenkomsten zijn vooral bedoeld voor degenen die de gegevenslevering (gaan) verzorgen in een kinderopvangorganisatie, bijvoorbeeld eigenaren of financieel/ administratief medewerkers.